Follow
Sándor dr. Pálfi
Sándor dr. Pálfi
College Professor University of Debrecen
Verified email at ped.unideb.hu
Title
Cited by
Cited by
Year
Can we have an international approach to child-centred early childhood practice?
SP Georgeson Jan Campbell-Barr Verity, Bakosi Éva, Nemes Magdolna, Pálfi Sándor
EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE, 1862-1879, 2015
37*2015
Hungarian perspectives on early years workforce development
BM Sándor Pálfi, Sándor Szerepi,Anikó Nagy Varga
International Perspectives on Early Years Workforce Development 500, 109-121., 2015
24*2015
Parent-practitioner partnerships in early childhood provision in England, Hungary and Kazakhstan: similarities and differences in discourses
J Murray, E Teszenyi, AN Varga, S Pálfi, M Tajiyeva, A Iskakova
Early Childhood Education and Care Quality in Europe and the USA, 104-122, 2020
222020
Kisgyermekkori nevelés Magyarországon
MB Pálfi Sándor, Szerepi Sándor, Vargáné Nagy Anikó
EDUCATIO, 120-128., 2015
18*2015
Children’s rights in Hungary in early childhood education and care
S Pálfi, E Rákó, AV Nagy, E Teszenyi
The Routledge International Handbook of Young Children's Rights, 354-364, 2019
62019
Are you listening to me? Understanding children's rights through Hungarian pedagogic practice
N Canning, E Teszenyi, S Pálfi
Journal of Childhood, Education & Society 3 (3), 218-232, 2022
52022
A magyar óvoda tanulásszemléletének sajátosságai az 1950’-s években az óvodai alapdokumentumok tükrében.[The specificities of learning approach in Hungarian kindergartens in …
S Pálfi
Társadalomtudományi tanulmányok iii. tanulmánykötet a debreceni egyetem …, 2010
22010
Re-imagining socialist childhoods: Changing narratives of spatial and temporal (dis) orientations
E Teszenyi, AV Nagy, S Pálfi
Journal of Childhood, Education & Society 3 (3), 212-217, 2022
12022
Vegyes vagy azonos életkorú óvodai csoport? Pedagógiai kérdések és a szülői döntés dilemmái
E Teszenyi, S Pálfi
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat 7 (2–3), 136-155, 2019
12019
Education for sustainability in Hungarian kindergartens
AN Varga, B Molnár, S Pálfi, S Szerepi
Early Childhood Education and Care for Sustainability, 82-95, 2017
12017
A játékkonfliktus, mint a viselkedéseltérés jelzője
P Sándor
Játékkal a különleges bánásmódot igénylő gyermekekért 200, 93-107., 2015
12015
Művészi kifejezés a kisgyermekek szabad játékában
P Sándor
Sokszínű pedagógiai kultúra 130, 244-250, 2014
12014
From institutional dominance to parental involvement: Models of working with families in Hungarian Kindergartens
AV Nagy, S Pálfi, E Teszenyi
Parental Engagement and Early Childhood Education Around the World, 136-150, 2021
2021
Can we have an international approach to child-centred early childhood practice?(vol 185, pg 1862, 2015)
J Georgeson, V Campbell-Barr, E Bakosi, M Nemes, S Palfi, P Sorzio
EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE 187 (8), II-iv, 2017
2017
Art in free play
P Sándor
Játékkal a világ körül = Play around the world. 130, pp. 51-76, 2016
2016
Similarities and differences in discourses on practitioner-parent partnerships in early childhood provision in England, Hungary and Kazakhstan
J Murray, E Teszenyi, M Tajiyeva, A Iskakova, A Vargáné Nagy, S Pálfi
2015
Can we have an international approach to child-centred early childhood practice?
M Traisnel, V Campbell-Barr, É Bakosi, M Nemes, S Pálfi, P Sorzio
Routledge, 2015
2015
A fejlesztő játékok módszertani alapjai
Pálfi Sándor,Kovácsné Bakosi Éva
Az együttnevelés útjai 130, 217-239., 2015
2015
Innovation in preschool education of children at a disadvantage by using IPS
P Sándor
Social Co-existence - Personality Development - Training 150, 39-49., 2014
2014
A foglalkozástól a tevékenységig
P Sándor
ÓVODAI NEVELÉS, 5-8, 2013
2013
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20