Follow
Nikolett Flick-Takács
Nikolett Flick-Takács
assistant lecturer, ELTE - Faculty of Primary and Preschool Education
Verified email at edu.u-szeged.hu
Title
Cited by
Cited by
Year
Supporting a sustainable way of life-long learning in the frame of challenge-based learning
M Hercz, F Pozsonyi, N Flick-Takács
Discourse and Communication for Sustainable Education 11 (2), 45-64, 2021
162021
Parental thinking, beliefs and values: Establishing entrepreneurial skills in the family
M Hercz, F Pozsonyi, N Takács
Discourse and Communication for Sustainable Education 10 (2), 129-141, 2019
102019
Születni tudni kell? Az országos kompetenciamérés eredményeinek vizsgálata a szülők munkájának rendszeressége az észlelt társadalmi helyzet és a lakókörnyezet vonatkozásában
SG Harsányi, L Koltói
Psychologia Hungarica Caroliensis 7 (2), 64-85, 2019
72019
Szülői bevonódásés az iskolai teljesítmény kapcsolata az országos kompetenciamérés 2017-es és 2018-as adatainak tükrében
E Nyitrai, SG Harsányi, L Koltói, D Kovács, A Kövesdi, G Mátay, ...
Psychologia Hungarica Caroliensis 7 (4), 7-51, 2019
62019
A pedagógus szakmai önreflexiójának szerepe énhatékonyságának alakulásában
T Nikolett
Új Pedagógiai Szemle 66, 5-6, 2016
52016
A gyakorlati képzés mint a pályaszocializáció alappillére a tanítóképzők és a „képzettek” szemével
T Nikolett
GRADUS 4 (2), 27-34, 2017
3*2017
A gyakorlati képzés mint a pályaszocializáció alappillére a tanítóképzők és a „képzettek” szemével
T Nikolett
AGTEDU 2017 - A Neumann János Egyetem 17. Tudományos Konferenciája a Magyar …, 2017
3*2017
Óvodapedagógus és tanító szakos elsőévesek pedagógus példaképei a társadalmilag elvárt személyiségjegyek tükrében
M Hercz, N Takács
GRADUS 3 (2), 397-404, 2016
32016
Az élethosszig tartó tanulás megalapozása óvodás és kisiskolás korban. Óvodapedagógusok és tanítók vélekedésének vizsgálata kvalitatív módszerrel
N Takács
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat 7 (2–3), 156-169, 2019
22019
Views of primary school and kindergarten teacher students about lifelong learning
N Takács
Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju, 67-81, 2019
22019
Is the secret to effective lifelong learning lurking in the views of prospective kindergarten teachers? Comparing German and Hungarian prospective kindergarten teachers’ views …
N Flick-Takács
Journal of Pedagogy 12 (2), 31-59, 2021
12021
Az élethosszig tartó tanulás mérésének kihívásai és a jelenség kutatásának jellegzetességei a nemzetközi kutatásokban
FT Nikolett
Magyar Pedagógia 4, 2019
12019
Az élethosszig tartó tanulás mérésének kihívásai és a jelenség kutatásának jellegzetességei a nemzetközi kutatásokban
N Flick-Takács
Magyar Pedagógia 119 (4), 313-328, 2019
12019
A „jó” pedagógussá válás kezdetén: Utak a kezdő pedagógusok énhatékonyságának megismerésére, fejlesztésére
T Nikolett
XXXII. Országos Tudományos Diákköri Konferencia Tanulás- és …, 2015
12015
Az Egész Életen Át Tartó Tanulás Óvodás-, És Kisiskoláskori Megalapozásának Vizsgálata
FT Nikolett
PQDT-Global, 2021
2021
Good practices for preparing children for lifelong learning: results of qualitative study
N Takács
IV Encontro Internacional de Formação na Docência (INCTE), 658, 2019
2019
Creating an instrument for measuring pedagogues’ role in basing children’s lifelong learning
N Takács
18th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, 251, 2019
2019
Nikolett Takács(2019): Views of primary school and kindergarten teacher students about lifelong learning In: Žagar, I. Ž., Mlekuž, A. (ur.) (2019). Raziskovanje v vzgoji in …
N Takács
Žagar, I. Ž., Mlekuž, A. (ur.) (2019). Raziskovanje v vzgoji in …, 2019
2019
Kindergarten teachers’ and primary teachers’ good practices for the foundation of LLL
N Takács
Manuel Vara Pires ;    Cristina Mesquita ;    Rui Pedro Lopes ;    Elisabete …, 2019
2019
Kindergarten teachers’ and primary teachers’ good practices for the foundation of LLL
N Takács
4th International Conference on Teacher Education (INCTE 2019): book of …, 2019
2019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20