Követés
Kálmán Abari
Kálmán Abari
DE, Pszichológiai Intézet
E-mail megerősítve itt: arts.unideb.hu
Cím
Hivatkozott rá
Hivatkozott rá
Év
Testing algorithmic skills in traditional and non-traditional programming environments
M Csernoch, P Biró, J Máth, K Abari
Informatics in Education 14 (2), 175-197, 2015
552015
Többváltozós statisztika pszichológus hallgatók számára
Á Münnich, Á Nagy, A Kálmán
http://psycho.unideb.hu/statisztika/, 2006
232006
Sprego: Case study on the effectiveness of teaching spreadsheet management with schema construction
G Csapó, M Csernoch, K Abari
Education and Information Technologies 25, 1585-1605, 2020
162020
Measuring the level of algorithmic skills at the end of secondary education in Hungary
P Biró, M Csernoch, J Máth, K Abari
Procedia-Social and Behavioral Sciences 176, 876-883, 2015
162015
First year students’ algorithmic skills in tertiary Computer Science education
P Biró, M Csenoch, K Abari, J Máth
Knowledge, Information and Creativity Support Systems: Selected Papers from …, 2016
152016
Learners’ motivation at schools in low SES regions in Hungary
T Polonyi, D Balajthy, K Abari, F Szabó, J Pásku, M Buda
International Journal of Inclusive Education 27 (5), 636-651, 2023
82023
More than words: Fast acquisition and generalization of orthographic regularities during novel word learning in adults
M Laine, T Polonyi, K Abari
Journal of Psycholinguistic Research 43, 381-396, 2014
82014
Internetes beszédadatbázis a magyar mássalhangzó kapcsolódások akusztikai szerkezetének bemutatására
K Abari, G Olaszy
Alexin Z.–Csendes D.(szerk.) IV. Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia …, 2006
82006
Formant Maps in Hungarian Vowels-Online Data Inventory for Research, and Education.
K Abari, ZZ Rácz, G Olaszy
INTERSPEECH, 1609-1612, 2011
72011
Case study: Developing long-term knowledge with Sprego
G Csapó, K Sebestyén, M Csernoch, K Abari
Education and Information Technologies 26, 965-982, 2021
62021
Mesterséges nyelvtanulás első benyomás alapján
T Polonyi, K Abari, Á Nótin
Alkalmazott Pszichológia 11 (1-2), 5-26, 2009
62009
Testing algorithmic and application skills
P Biró, M Csernoch, K Abari, J Máth
Turk. Online J. Educ. Technol. Spec, 536-543, 2015
52015
Programozásorientált táblázatkezelői függvények
M Csernoch, P Biró, K Abari, J Máth
Oktatás és nevelés-gyakorlat és tudomány: tartalmi összefoglalok. Szerk …, 2014
52014
„A formánsmenetek rendszere CVC kapcsolatok magánhangzóiban a C képzési helyének függvényében,”
K Abari, G Olaszy
Beszédkutatás, 70-93, 2012
52012
Hungarian pronunciation dictionary on Internet
K Abari, G Olaszy, C Zainkó, G Kiss
Proc. MSZNY, 223-230, 2006
52006
FOREIGN LANGUAGE LEARNING AND LOW SOCIO-ECONOMIC STATUS.
F Szabó, T Polonyi, K Abari
PedActa 9 (2), 2019
42019
Fejlesztőprogramok önkontrollos hatásvizsgálatának matematikai statisztikai háttere
F Mező, J Máth, K Abari, K Mező
Különleges Bánásmód-Interdiszciplináris folyóirat 1 (4), 65-75, 2015
42015
Algorithmic skills transferred from secondary CSI studies into tertiary education
P Biró, M Csernoch, J Máth, K Abari
International Journal of Energy and Power Engineering 9 (2), 435-441, 2015
42015
Reproducible research in speech sciences
K Abari
International Journal of Computer Science Issues (IJCSI) 9 (6), 43, 2012
42012
A formant trajectory database of Hungarian vowels
G Olaszy, ZZ Rácz, K Abari
INTERNATIONAL SOCIETY OF PHONETIC SCIENCES (ISPHS): ADDRESSES www. isphs. org, 7, 2011
42011
A rendszer jelenleg nem tudja elvégezni a műveletet. Próbálkozzon újra később.
Cikkek 1–20