Follow
Lukacs Agnes
Lukacs Agnes
BME Department of Cognitive Science
Verified email at cogsci.bme.hu
Title
Cited by
Cited by
Year
A verbális munkamemória magyar nyelvű vizsgálóeljárásai
M Racsmány, Á Lukács, D Németh, C Pléh
Magyar Pszichológiai Szemle 60 (4), 479-506, 2005
165*2005
Impaired procedural learning in language impairment: Results from probabilistic categorization
F Kemény, Á Lukács
Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology 32 (3), 249-258, 2010
872010
Executive functions and the contribution of short-term memory span in children with specific language impairment.
Á Lukács, E Ladányi, F Kemény
Neuropsychology 30 (3), 296, 2016
762016
Development of different forms of skill learning throughout the lifespan
Á Lukács, F Kemény
Cognitive Science 39 (2), 383-404, 2015
722015
The use of tense and agreement by Hungarian-speaking children with language impairment
LB Leonard, B Kas, C Pléh
American Speech-Language-Hearing Association, 2009
692009
Domain-general sequence learning deficit in specific language impairment.
A Lukács, F Kemény
Neuropsychology 28 (3), 472, 2014
642014
Vocabulary and morphological patterns in Hungarian children with Williams syndrome: A preliminary report
Á Lukács, M Racsmány, C Pléh
Acta Linguistica Hungarica 48 (1), 243-269, 2001
582001
Lateralized processing of novel metaphors: disentangling figurativeness and novelty
B Forgács, Á Lukács, C Pléh
Neuropsychologia 56, 101-109, 2014
552014
Morphological patterns in Hungarian children with Williams syndrome and the rule debates
C Pléh, A Lukács, M Racsmány
Brain and Language 86 (3), 377-383, 2003
542003
Imageability ratings across languages
A Rofes, L Zakariás, K Ceder, M Lind, MB Johansson, V De Aguiar, ...
Behavior research methods 50, 1187-1197, 2018
522018
Language in Hungarian children with Williams syndrome
A Lukács, C Pléh, M Racsmány
Williams syndrome across languages 36, 187-220, 2004
492004
Focus sensitivity in Hungarian adults and children
B Kas, Á Lukács
Acta Linguistica Hungarica 60 (2), 217-245, 2013
472013
Hungarian cross-modal priming and treatment of nonsense words supports the dual-process hypothesis
Á Lukács, C Pléh
Behavioral and Brain Sciences 22 (6), 1030-1031, 1999
441999
Use of noun morphology by children with language impairment: The case of Hungarian
A Lukács, LB Leonard, B Kas
International Journal of Language & Communication Disorders 45 (2), 145-161, 2010
422010
Language abilities in Williams syndrome
Á Lukács
Akadémiai Kiadó, 2005
372005
Numerical abilities in Williams syndrome: Dissociating the analogue magnitude system and verbal retrieval
A Krajcsi, Á Lukács, J Igács, M Racsmány, C Pléh
Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology 31 (4), 439-446, 2009
362009
Learning and overnight retention in declarative memory in specific language impairment
Á Lukács, F Kemény, JAG Lum, MT Ullman
PloS one 12 (1), e0169474, 2017
342017
Spatial language in Williams Syndrome: Evidence for a special interaction?
A Lukacs, C Pleh, M Racsmany
Journal of Child Language 34 (2), 311-343, 2007
332007
Szabályok és kivételek: a kettős modell érvényessége a magyarban
L Ágnes
PLÉH CSABA–LUKÁCS ÁGNES (szerk.): A magyar morfológia pszicholingvisztikája …, 2001
332001
Case marking in Hungarian children with specific language impairment
Á Lukács, B Kas, LB Leonard
First Language 33 (4), 331-353, 2013
302013
Towards the understanding of the neurogenesis of social cognition: Evidence from impaired populations
M Győri, Á Lukács, C Pléh
Journal of cultural and evolutionary psychology 2 (3-4), 261-282, 2004
302004
A nyelv idegrendszeri reprezentációja
Á Lukács, F Kemény, E Ladányi, G Csifcsák, C Pléh
Akadémiai Kiadó, 2014
292014
A TROG pszichometriai jellemzőinek magyar vizsgálata, a normák kialakítása
Á Lukács, M Győri, S Rózsa, DVM Bishop
TROG—Test for reception of grammar handbook, 47-86, 2012
272012
Pszicholingvisztika
P Csaba, L Ágnes
Kiefer Ferenc–Siptár Péter (szerk.): Magyar nyelv. Budapest: Akadémiai Kiadó …, 2006
262006
Does rhythmic priming improve grammatical processing in Hungarian‐speaking children with and without developmental language disorder?
E Ladányi, Á Lukács, J Gervain
Developmental science 24 (6), e13112, 2021
252021
Self-insight in probabilistic category learning
F Kemény, A Lukács
The Journal of general psychology 140 (1), 57-81, 2013
252013
Some cognitive tools for word learning: The role of working memory and goal preference
M Racsmány, Á Lukács, C Pléh, I Király
Behavioral and Brain Sciences 24 (6), 1115-1117, 2001
252001
Word retrieval difficulties and cognitive control in specific language impairment
E Ladányi, Á Lukács
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 62 (4), 918-931, 2019
212019
A szótár pszicholingvisztikája
P Csaba, L Ágnes, K Bence
KIEFER FERENC (szerk.): Strukturális magyar nyelvtan 4, 789-852, 2008
212008
A specific pattern of executive dysfunctions in transcortical motor aphasia
L Zakariás, A Keresztes, G Demeter, Á Lukács
Aphasiology 27 (12), 1426-1439, 2013
202013
Processing relative clauses by Hungarian typically developing children
B Kas, Á Lukács
Language and cognitive processes 27 (4), 500-538, 2012
202012
Tense and aspect in childhood language impairment: Contributions from Hungarian
LB Leonard, Á Lukács, B Kas
Applied Psycholinguistics 33 (2), 305-328, 2012
202012
Early morphological productivity in Hungarian: Evidence from sentence repetition and elicited production
B Gábor, Á Lukács
Journal of child language 39 (2), 411-442, 2012
192012
Perceptual effect on motor learning in the serial reaction-time task
F Kemény, Á Lukács
The Journal of general psychology 138 (2), 110-126, 2011
192011
Pszicholingvisztika 1-2: Magyar pszicholingvisztikai kézikönyv.
C Pléh, Á Lukács
182014
Nyelv és evolúció
D Bickerton, Á Lukács
Gondolat Kiadó, 2004
182004
Tracking statistical learning online: Word segmentation in a target detection task
KS Lukics, Á Lukács
Acta Psychologica 215, 103271, 2021
172021
A szavak mentális reprezentációja és az alaktani feldolgozás
L Ágnes, P Csaba, K Bence, T Orsolya
PLÉH CSABA–LUKÁCS ÁGNES szerk., Pszicholingvisztika. Budapest, Akadémiai …, 2014
172014
Magyar Mondatutánmondási Teszt [Hungarian Sentence Repetition Test]
B Kas, Á Lukács
Manuscript in preparation, 2011
172011
The effect of deep brain stimulation of the subthalamic nucleus on executive functions: impaired verbal fluency and intact updating, planning and conflict resolution in …
G Demeter, I Valálik, P Pajkossy, Á Szőllősi, Á Lukács, F Kemény, ...
Neuroscience Letters 647, 72-77, 2017
162017
A szavak mentális reprezentációja és az alaktani feldolgozás
Á Lukács, C Pléh, B Kas, O Thuma
Pszicholingvisztika 1, 167-250, 2014
152014
Lexical conflict resolution in children with specific language impairment
E Ladányi, Á Lukács
Journal of Communication Disorders 61, 119-130, 2016
142016
The Comprehensive Aphasia Test–Hungarian: Adaptation and psychometric properties
L Zakarias, A Lukacs
Aphasiology 36 (9), 1127-1145, 2022
132022
Statistical learning and the effect of starting small in developmental dyslexia
D Dobó, KS Lukics, Á Szőllősi, K Németh, Á Lukács
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 64 (5), 1621-1635, 2021
122021
Sleep-independent off-line enhancement and time of the day effects in three forms of skill learning
F Kemény, Á Lukács
Cognitive processing 17, 163-174, 2016
122016
Stimulus dependence in probabilistic category learning
F Kemény, A Lukács
Acta Psychologica 143 (1), 58-64, 2013
122013
A nyelvi fejlődés zavarai
C Pléh, B Kas, Á Lukács
Kállai, J., Bende, I., Karádi, K., & Racsmány, M.(szerk.), Bevezetés a …, 2008
122008
The effects of feature analysis, transparency in probabilistic category learning in adults and children
F Kemény, A Lukács
Learning & Perception 1 (2), 199-213, 2009
112009
Munkamemória és nyelvelsajátítás Williams-szindrómában
RMLÁP Csaba
Pszichológia 22 (3), 255-266, 2002
112002
The production of nominal and verbal inflection in an agglutinative language: Evidence from Hungarian
D Nemeth, K Janacsek, Z Turi, A Lukacs, D Peckham, S Szanka, D Gazso, ...
PloS one 10 (3), e0119003, 2015
102015
Pszicholingvisztika: magyar pszicholingvisztikai kézikönyv
Á Lukács, C Pléh
Akadémiai Kiadó, 2014
10*2014
Beszédészlelés és a nyelvi rendszer–fejlődés és fejlődési zavar
V Csépe, D Szűcs, Á Lukács
CZIEGLER L. és mtsai (szerk.): Az általánostól a különösig. Gondolat Kiadó …, 2003
92003
The role of cognitive control in anaphor resolution in children with specific language impairment
E Ladányi, B Kas, Á Lukács
Applied Psycholinguistics 38 (5), 1173-1199, 2017
82017
TROG-H: új sztenderdizált módszer a nyelvtani megértés fejlődésének vizsgálatára
Á Lukács, M Győri, S Rózsa
Gyógypedagógiai Szemle 1, 1-22, 2013
82013
A szabályok és a kettős disszociációs elv a nyelv agyi reprezentációjában
P Csaba, L Ágnes
VIZI E. SZILVESZTER–ALTRICHTER FERENC–NYÍRI KRIS-TÓF–PLÉH CSABA: Agy és …, 2002
82002
A szabályok és a kettos disszociáció s elv a nyelv agyi reprezentációjában
C Pléh, Á Lukács
Agy és tudat. Budapest: BIP, 153-168, 2002
82002
A magyar morfológia pszicholingvisztikája
C Pléh
BIP, 2001
82001
Győri Miklós és Rózsa Sándor (2013): TROG-H: új sztenderdizált módszer a nyelvtani megértés fejlődésének vizsgálatára
L Ágnes
Gyógypedagógiai Szemle 61 (1), 1-22, 0
8
Impaired sequential and partially compensated probabilistic skill learning in Parkinson's disease
F Kemény, G Demeter, M Racsmány, I Valálik, Á Lukács
Journal of Neuropsychology 13 (3), 509-528, 2019
72019
Sequence in a sequence: Learning of auditory but not visual patterns within a multimodal sequence
F Kemeny, Á Lukács
Acta psychologica 199, 102905, 2019
72019
A szavak mentális reprezentációja és az alaktani feldolgozás. In. Pléh Csaba–Lukács Ágnes (ed.) Pszicholingvisztika
L Ágnes
Akadémiai Kiadó. Budapest, 2014
72014
Defective verbal paradigms in Hungarian—description and experimental study
Á Lukács, P Rebrus, M Törkenczy
Proceedings of the British Academy 163, 85, 2010
72010
Nyelvelsajátítás
L Ágnes
KOVÁCS ILONA–SZAMARASZ VERA ZOÉ (szerk.): Látás, nyelv, emlékezet. Budapest …, 2006
72006
Hungarian diagnostic tools of verbal working memory functions
M Racsmány, Á Lukács, D Németh, C Pleh
Magyar Pszichológiai Szemle (Hungarian Psychological Review) 4 (60), 479-506, 2005
72005
Nyelv, evolúció és az agy
P Csaba, L Ágnes
PLÉH CSABA–KOVÁCS GYULA–GULYÁS BALÁZS szerk.: Kognitív idegtudomány …, 2003
72003
Does it matter how we learn to read
V Csépe, D Szûcs, Á Lukács
Learning, 2001
72001
Modality, presentation, domain and training effects in statistical learning
KS Lukics, Á Lukács
Scientific Reports 12 (1), 20878, 2022
62022
Online statistical learning in developmental language disorder
Á Lukács, KS Lukics, D Dobó
Frontiers in Human Neuroscience 15, 715818, 2021
62021
The role of statistical learning and verbal short-term memory in impaired and typical lexical development
F Kemény, Á Lukács
Frontiers in Communication 6, 700452, 2021
62021
A nyelvtani tudás gyökerei
L Ágnes
Gervain Judit–Kovács Kristóf–Lukács Ágnes–Racsmány Mihály (szerk.): Az …, 2005
62005
Abstraction in sequence learning
F Kemény, Á Lukács
Implicit learning, 174-188, 2019
52019
A végrehajtó funkciók zavara afáziában
I Szöllősi, Á Lukács, L Zakariás
Magyar Pszichológiai Szemle 70 (2), 349-369, 2015
52015
Érts és értesd meg magad!–A nyelvi fejlődés folyamata és elmaradásai
Á Lukács, B Kas
A koragyermekkori fejlődés természete–fejlődési lépések és kihívások, 180-224, 2011
52011
A tér a szavak világában
P Csaba, K Ildikó, L Ágnes, R Mihály
LUKÁCS ÁGNES–KIRÁLY ILDIKÓ–RACSMÁNY MIHÁLY szerk.: A téri megismerés és a …, 2003
52003
A téri megismerés és a nyelv
Á Lukács
Gondolat, 2003
52003
Residual Normality and the issue of language profiles in Williams syndrome
C Pléh, Á Lukács, M Racsmány
Behavioral and Brain Sciences 25 (6), 766-767, 2002
52002
Contour integration deficit in Williams Syndrome children
I Kovacs, A Lukacs, A Feher, M Racsmany, C Pleh
Journal of Vision 1 (3), 146-146, 2001
52001
Reading fluency and statistical learning across modalities and domains: online and offline measures
Á Lukács, D Dobó, Á Szőllősi, K Németh, KS Lukics
Plos one 18 (3), e0281788, 2023
42023
CAT-H–új eljárás az afázia magyar nyelvű diagnosztikájában
L ZAKARIÁS, S RÓZSA, Á LUKÁCS
Ideggyógyászati Szemle 73 (11-12), 405-416, 2020
42020
A magyar vonatkozó mellékmondatok megértése tipikus és zavart nyelvi fejlődésben
B Kas, Á Lukács
Magyar Pszichológiai Szemle 63 (1), 51-85, 2008
42008
The Comprehensive Aphasia Test in Hungarian
L Zakarias, S Rozsa, A Lukacs
Ideggyógyászati Szemle 73 (11-12), 405-416, 2020
32020
„Hogy mondjam?”–a nyelvfejlődési zavar jelensége és hatása a fejlődésre
KBL Ágnes
32020
Direct effect of contemporary health education programmes on the knowledge about hand hygiene and technique of hand washing in primary school age children
L Akos, F Andras, L Agnes, FA Rita, G Edina, MD Sarolta, BK Ilona, B Kata, ...
Orvosi hetilap 159 (12), 485-490, 2018
32018
Neutrality patterns in Hungarian backness harmony: an experimental study
Á Benkő, F Patay, Á Lukács, P Rebrus, M Törkenczy
15th Old World Conference in Phonology, London, 12-14, 2018
32018
A szórend és az esetjelölés szerepe specifikus nyelvi zavart mutató gyerekek mondatfeldolgozásában
B Kas, Á Lukács, K Szentkuti-Kiss
MTA Nyelvtudományi Intézet, 2016
32016
Szótanulás
L Ágnes
Pléh Cs. és Lukács Á.(szerk.) Pszicholingviszfika 2, 521-550, 2014
32014
“The dog chase the cat”: Grammaticality judgments by Hungarian-speaking children with language impairment
Á Lukács, L Leonard, B Kas
Acta Linguistica Hungarica 58 (1), 24-38, 2011
32011
Paradigmatic space and defectiveness in Hungarian: Description and experimental study
Á Lukács, P Rebrus, M Törkenczy
Defective paradigms: Missing forms and what they tell us, 85-102, 2010
32010
Non-linguistic deficits in language impairment
A Lukács, B Kas, F Kemény, A Krajcsi
COST meeting, Newcastle, 2010
32010
Megismerõ képességek Williams-szindrómában
L Ágnes
32009
Támpont és útvonal, téri emlékezet Williams-szindrómában: a Térkép-feladat
M Racsmány, Á Lukács, C Pléh
Magyar Pszichológiai Szemle 63 (1), 87-102, 2008
32008
The role of reading acquisition methods in phoneme representation as shown by MMN changes
V Csepe, D Szucs, A Lukacs, J Osman-Sági
International Journal of Psychophysiology 41 (3), 209-209, 2001
32001
Magyar Afázia Szűrőteszt: új szűrőeljárás a poststroke aphasia gyors felismerésére
L Zakariás, Á Lukács
Orvosi Hetilap 163 (50), 2000-2008, 2022
22022
Tankönyvi szövegek nyelvi feldolgozhatóságának mutatói és vizsgálati módszerei
Á Lukács, P Rácz, B Kas
Magyar Pedagógia 122 (2), 65-88, 2022
22022
Between-Session Intraindividual Variability in Phonological, Lexical, and Semantic Processing in Post-Stroke Aphasia: a Pilot Study
L Zakariás, Á Lukács, Z Lilla
Poster presented at the Academy of Aphasia 59th Annual Meeting. Held online, 2021
22021
Testing variability effects in Hungarian vowel harmony
F Patay, Á Benkő, Á Lukács, P Rebrus, M Törkenczy
TO HUNGARIAN, 97, 2020
22020
Testing variability effects in Hungarian vowel harmony
Á Benkő, Á Lukács, K Mády, F Patay, P Rebrus, M Törkenczy
The 13th International Conference on the Structure of Hungarian (ICSH13 …, 2017
22017
What do we learn on language acquisition from Williams syndrome?
A Lacroix, V Stojanovik, Á Lukács
Journal of Communications Research 3, 2011
22011
A specifikus nyelvi zavar biológiai alapjai
L Ágnes, K Bence
Pedagógusképzés, 2008
22008
Nyelvtani feldolgozás
L Ágnes
CSÉPE VALÉRIA–GYŐRI MIKLÓS–RA-GÓ ANETT (szerk.): Általános pszichológia 3 …, 2008
22008
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–100