A verbális munkamemória magyar nyelvű vizsgálóeljárásai M Racsmány, Á Lukács, D Németh, C Pléh Magyar Pszichológiai Szemle 60 (4), 479-506, 2005 | 165* | 2005 |
Impaired procedural learning in language impairment: Results from probabilistic categorization F Kemény, Á Lukács Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology 32 (3), 249-258, 2010 | 87 | 2010 |
Executive functions and the contribution of short-term memory span in children with specific language impairment. Á Lukács, E Ladányi, F Kemény Neuropsychology 30 (3), 296, 2016 | 76 | 2016 |
Development of different forms of skill learning throughout the lifespan Á Lukács, F Kemény Cognitive Science 39 (2), 383-404, 2015 | 72 | 2015 |
The use of tense and agreement by Hungarian-speaking children with language impairment LB Leonard, B Kas, C Pléh American Speech-Language-Hearing Association, 2009 | 69 | 2009 |
Domain-general sequence learning deficit in specific language impairment. A Lukács, F Kemény Neuropsychology 28 (3), 472, 2014 | 64 | 2014 |
Vocabulary and morphological patterns in Hungarian children with Williams syndrome: A preliminary report Á Lukács, M Racsmány, C Pléh Acta Linguistica Hungarica 48 (1), 243-269, 2001 | 58 | 2001 |
Lateralized processing of novel metaphors: disentangling figurativeness and novelty B Forgács, Á Lukács, C Pléh Neuropsychologia 56, 101-109, 2014 | 55 | 2014 |
Morphological patterns in Hungarian children with Williams syndrome and the rule debates C Pléh, A Lukács, M Racsmány Brain and Language 86 (3), 377-383, 2003 | 54 | 2003 |
Imageability ratings across languages A Rofes, L Zakariás, K Ceder, M Lind, MB Johansson, V De Aguiar, ... Behavior research methods 50, 1187-1197, 2018 | 52 | 2018 |
Language in Hungarian children with Williams syndrome A Lukács, C Pléh, M Racsmány Williams syndrome across languages 36, 187-220, 2004 | 49 | 2004 |
Focus sensitivity in Hungarian adults and children B Kas, Á Lukács Acta Linguistica Hungarica 60 (2), 217-245, 2013 | 47 | 2013 |
Hungarian cross-modal priming and treatment of nonsense words supports the dual-process hypothesis Á Lukács, C Pléh Behavioral and Brain Sciences 22 (6), 1030-1031, 1999 | 44 | 1999 |
Use of noun morphology by children with language impairment: The case of Hungarian A Lukács, LB Leonard, B Kas International Journal of Language & Communication Disorders 45 (2), 145-161, 2010 | 42 | 2010 |
Language abilities in Williams syndrome Á Lukács Akadémiai Kiadó, 2005 | 37 | 2005 |
Numerical abilities in Williams syndrome: Dissociating the analogue magnitude system and verbal retrieval A Krajcsi, Á Lukács, J Igács, M Racsmány, C Pléh Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology 31 (4), 439-446, 2009 | 36 | 2009 |
Learning and overnight retention in declarative memory in specific language impairment Á Lukács, F Kemény, JAG Lum, MT Ullman PloS one 12 (1), e0169474, 2017 | 34 | 2017 |
Spatial language in Williams Syndrome: Evidence for a special interaction? A Lukacs, C Pleh, M Racsmany Journal of Child Language 34 (2), 311-343, 2007 | 33 | 2007 |
Szabályok és kivételek: a kettős modell érvényessége a magyarban L Ágnes PLÉH CSABA–LUKÁCS ÁGNES (szerk.): A magyar morfológia pszicholingvisztikája …, 2001 | 33 | 2001 |
Case marking in Hungarian children with specific language impairment Á Lukács, B Kas, LB Leonard First Language 33 (4), 331-353, 2013 | 30 | 2013 |
Towards the understanding of the neurogenesis of social cognition: Evidence from impaired populations M Győri, Á Lukács, C Pléh Journal of cultural and evolutionary psychology 2 (3-4), 261-282, 2004 | 30 | 2004 |
A nyelv idegrendszeri reprezentációja Á Lukács, F Kemény, E Ladányi, G Csifcsák, C Pléh Akadémiai Kiadó, 2014 | 29 | 2014 |
A TROG pszichometriai jellemzőinek magyar vizsgálata, a normák kialakítása Á Lukács, M Győri, S Rózsa, DVM Bishop TROG—Test for reception of grammar handbook, 47-86, 2012 | 27 | 2012 |
Pszicholingvisztika P Csaba, L Ágnes Kiefer Ferenc–Siptár Péter (szerk.): Magyar nyelv. Budapest: Akadémiai Kiadó …, 2006 | 26 | 2006 |
Does rhythmic priming improve grammatical processing in Hungarian‐speaking children with and without developmental language disorder? E Ladányi, Á Lukács, J Gervain Developmental science 24 (6), e13112, 2021 | 25 | 2021 |
Self-insight in probabilistic category learning F Kemény, A Lukács The Journal of general psychology 140 (1), 57-81, 2013 | 25 | 2013 |
Some cognitive tools for word learning: The role of working memory and goal preference M Racsmány, Á Lukács, C Pléh, I Király Behavioral and Brain Sciences 24 (6), 1115-1117, 2001 | 25 | 2001 |
Word retrieval difficulties and cognitive control in specific language impairment E Ladányi, Á Lukács Journal of Speech, Language, and Hearing Research 62 (4), 918-931, 2019 | 21 | 2019 |
A szótár pszicholingvisztikája P Csaba, L Ágnes, K Bence KIEFER FERENC (szerk.): Strukturális magyar nyelvtan 4, 789-852, 2008 | 21 | 2008 |
A specific pattern of executive dysfunctions in transcortical motor aphasia L Zakariás, A Keresztes, G Demeter, Á Lukács Aphasiology 27 (12), 1426-1439, 2013 | 20 | 2013 |
Processing relative clauses by Hungarian typically developing children B Kas, Á Lukács Language and cognitive processes 27 (4), 500-538, 2012 | 20 | 2012 |
Tense and aspect in childhood language impairment: Contributions from Hungarian LB Leonard, Á Lukács, B Kas Applied Psycholinguistics 33 (2), 305-328, 2012 | 20 | 2012 |
Early morphological productivity in Hungarian: Evidence from sentence repetition and elicited production B Gábor, Á Lukács Journal of child language 39 (2), 411-442, 2012 | 19 | 2012 |
Perceptual effect on motor learning in the serial reaction-time task F Kemény, Á Lukács The Journal of general psychology 138 (2), 110-126, 2011 | 19 | 2011 |
Pszicholingvisztika 1-2: Magyar pszicholingvisztikai kézikönyv. C Pléh, Á Lukács | 18 | 2014 |
Nyelv és evolúció D Bickerton, Á Lukács Gondolat Kiadó, 2004 | 18 | 2004 |
Tracking statistical learning online: Word segmentation in a target detection task KS Lukics, Á Lukács Acta Psychologica 215, 103271, 2021 | 17 | 2021 |
A szavak mentális reprezentációja és az alaktani feldolgozás L Ágnes, P Csaba, K Bence, T Orsolya PLÉH CSABA–LUKÁCS ÁGNES szerk., Pszicholingvisztika. Budapest, Akadémiai …, 2014 | 17 | 2014 |
Magyar Mondatutánmondási Teszt [Hungarian Sentence Repetition Test] B Kas, Á Lukács Manuscript in preparation, 2011 | 17 | 2011 |
The effect of deep brain stimulation of the subthalamic nucleus on executive functions: impaired verbal fluency and intact updating, planning and conflict resolution in … G Demeter, I Valálik, P Pajkossy, Á Szőllősi, Á Lukács, F Kemény, ... Neuroscience Letters 647, 72-77, 2017 | 16 | 2017 |
A szavak mentális reprezentációja és az alaktani feldolgozás Á Lukács, C Pléh, B Kas, O Thuma Pszicholingvisztika 1, 167-250, 2014 | 15 | 2014 |
Lexical conflict resolution in children with specific language impairment E Ladányi, Á Lukács Journal of Communication Disorders 61, 119-130, 2016 | 14 | 2016 |
The Comprehensive Aphasia Test–Hungarian: Adaptation and psychometric properties L Zakarias, A Lukacs Aphasiology 36 (9), 1127-1145, 2022 | 13 | 2022 |
Statistical learning and the effect of starting small in developmental dyslexia D Dobó, KS Lukics, Á Szőllősi, K Németh, Á Lukács Journal of Speech, Language, and Hearing Research 64 (5), 1621-1635, 2021 | 12 | 2021 |
Sleep-independent off-line enhancement and time of the day effects in three forms of skill learning F Kemény, Á Lukács Cognitive processing 17, 163-174, 2016 | 12 | 2016 |
Stimulus dependence in probabilistic category learning F Kemény, A Lukács Acta Psychologica 143 (1), 58-64, 2013 | 12 | 2013 |
A nyelvi fejlődés zavarai C Pléh, B Kas, Á Lukács Kállai, J., Bende, I., Karádi, K., & Racsmány, M.(szerk.), Bevezetés a …, 2008 | 12 | 2008 |
The effects of feature analysis, transparency in probabilistic category learning in adults and children F Kemény, A Lukács Learning & Perception 1 (2), 199-213, 2009 | 11 | 2009 |
Munkamemória és nyelvelsajátítás Williams-szindrómában RMLÁP Csaba Pszichológia 22 (3), 255-266, 2002 | 11 | 2002 |
The production of nominal and verbal inflection in an agglutinative language: Evidence from Hungarian D Nemeth, K Janacsek, Z Turi, A Lukacs, D Peckham, S Szanka, D Gazso, ... PloS one 10 (3), e0119003, 2015 | 10 | 2015 |
Pszicholingvisztika: magyar pszicholingvisztikai kézikönyv Á Lukács, C Pléh Akadémiai Kiadó, 2014 | 10* | 2014 |
Beszédészlelés és a nyelvi rendszer–fejlődés és fejlődési zavar V Csépe, D Szűcs, Á Lukács CZIEGLER L. és mtsai (szerk.): Az általánostól a különösig. Gondolat Kiadó …, 2003 | 9 | 2003 |
The role of cognitive control in anaphor resolution in children with specific language impairment E Ladányi, B Kas, Á Lukács Applied Psycholinguistics 38 (5), 1173-1199, 2017 | 8 | 2017 |
TROG-H: új sztenderdizált módszer a nyelvtani megértés fejlődésének vizsgálatára Á Lukács, M Győri, S Rózsa Gyógypedagógiai Szemle 1, 1-22, 2013 | 8 | 2013 |
A szabályok és a kettős disszociációs elv a nyelv agyi reprezentációjában P Csaba, L Ágnes VIZI E. SZILVESZTER–ALTRICHTER FERENC–NYÍRI KRIS-TÓF–PLÉH CSABA: Agy és …, 2002 | 8 | 2002 |
A szabályok és a kettos disszociáció s elv a nyelv agyi reprezentációjában C Pléh, Á Lukács Agy és tudat. Budapest: BIP, 153-168, 2002 | 8 | 2002 |
A magyar morfológia pszicholingvisztikája C Pléh BIP, 2001 | 8 | 2001 |
Győri Miklós és Rózsa Sándor (2013): TROG-H: új sztenderdizált módszer a nyelvtani megértés fejlődésének vizsgálatára L Ágnes Gyógypedagógiai Szemle 61 (1), 1-22, 0 | 8 | |
Impaired sequential and partially compensated probabilistic skill learning in Parkinson's disease F Kemény, G Demeter, M Racsmány, I Valálik, Á Lukács Journal of Neuropsychology 13 (3), 509-528, 2019 | 7 | 2019 |
Sequence in a sequence: Learning of auditory but not visual patterns within a multimodal sequence F Kemeny, Á Lukács Acta psychologica 199, 102905, 2019 | 7 | 2019 |
A szavak mentális reprezentációja és az alaktani feldolgozás. In. Pléh Csaba–Lukács Ágnes (ed.) Pszicholingvisztika L Ágnes Akadémiai Kiadó. Budapest, 2014 | 7 | 2014 |
Defective verbal paradigms in Hungarian—description and experimental study Á Lukács, P Rebrus, M Törkenczy Proceedings of the British Academy 163, 85, 2010 | 7 | 2010 |
Nyelvelsajátítás L Ágnes KOVÁCS ILONA–SZAMARASZ VERA ZOÉ (szerk.): Látás, nyelv, emlékezet. Budapest …, 2006 | 7 | 2006 |
Hungarian diagnostic tools of verbal working memory functions M Racsmány, Á Lukács, D Németh, C Pleh Magyar Pszichológiai Szemle (Hungarian Psychological Review) 4 (60), 479-506, 2005 | 7 | 2005 |
Nyelv, evolúció és az agy P Csaba, L Ágnes PLÉH CSABA–KOVÁCS GYULA–GULYÁS BALÁZS szerk.: Kognitív idegtudomány …, 2003 | 7 | 2003 |
Does it matter how we learn to read V Csépe, D Szûcs, Á Lukács Learning, 2001 | 7 | 2001 |
Modality, presentation, domain and training effects in statistical learning KS Lukics, Á Lukács Scientific Reports 12 (1), 20878, 2022 | 6 | 2022 |
Online statistical learning in developmental language disorder Á Lukács, KS Lukics, D Dobó Frontiers in Human Neuroscience 15, 715818, 2021 | 6 | 2021 |
The role of statistical learning and verbal short-term memory in impaired and typical lexical development F Kemény, Á Lukács Frontiers in Communication 6, 700452, 2021 | 6 | 2021 |
A nyelvtani tudás gyökerei L Ágnes Gervain Judit–Kovács Kristóf–Lukács Ágnes–Racsmány Mihály (szerk.): Az …, 2005 | 6 | 2005 |
Abstraction in sequence learning F Kemény, Á Lukács Implicit learning, 174-188, 2019 | 5 | 2019 |
A végrehajtó funkciók zavara afáziában I Szöllősi, Á Lukács, L Zakariás Magyar Pszichológiai Szemle 70 (2), 349-369, 2015 | 5 | 2015 |
Érts és értesd meg magad!–A nyelvi fejlődés folyamata és elmaradásai Á Lukács, B Kas A koragyermekkori fejlődés természete–fejlődési lépések és kihívások, 180-224, 2011 | 5 | 2011 |
A tér a szavak világában P Csaba, K Ildikó, L Ágnes, R Mihály LUKÁCS ÁGNES–KIRÁLY ILDIKÓ–RACSMÁNY MIHÁLY szerk.: A téri megismerés és a …, 2003 | 5 | 2003 |
A téri megismerés és a nyelv Á Lukács Gondolat, 2003 | 5 | 2003 |
Residual Normality and the issue of language profiles in Williams syndrome C Pléh, Á Lukács, M Racsmány Behavioral and Brain Sciences 25 (6), 766-767, 2002 | 5 | 2002 |
Contour integration deficit in Williams Syndrome children I Kovacs, A Lukacs, A Feher, M Racsmany, C Pleh Journal of Vision 1 (3), 146-146, 2001 | 5 | 2001 |
Reading fluency and statistical learning across modalities and domains: online and offline measures Á Lukács, D Dobó, Á Szőllősi, K Németh, KS Lukics Plos one 18 (3), e0281788, 2023 | 4 | 2023 |
CAT-H–új eljárás az afázia magyar nyelvű diagnosztikájában L ZAKARIÁS, S RÓZSA, Á LUKÁCS Ideggyógyászati Szemle 73 (11-12), 405-416, 2020 | 4 | 2020 |
A magyar vonatkozó mellékmondatok megértése tipikus és zavart nyelvi fejlődésben B Kas, Á Lukács Magyar Pszichológiai Szemle 63 (1), 51-85, 2008 | 4 | 2008 |
The Comprehensive Aphasia Test in Hungarian L Zakarias, S Rozsa, A Lukacs Ideggyógyászati Szemle 73 (11-12), 405-416, 2020 | 3 | 2020 |
„Hogy mondjam?”–a nyelvfejlődési zavar jelensége és hatása a fejlődésre KBL Ágnes | 3 | 2020 |
Direct effect of contemporary health education programmes on the knowledge about hand hygiene and technique of hand washing in primary school age children L Akos, F Andras, L Agnes, FA Rita, G Edina, MD Sarolta, BK Ilona, B Kata, ... Orvosi hetilap 159 (12), 485-490, 2018 | 3 | 2018 |
Neutrality patterns in Hungarian backness harmony: an experimental study Á Benkő, F Patay, Á Lukács, P Rebrus, M Törkenczy 15th Old World Conference in Phonology, London, 12-14, 2018 | 3 | 2018 |
A szórend és az esetjelölés szerepe specifikus nyelvi zavart mutató gyerekek mondatfeldolgozásában B Kas, Á Lukács, K Szentkuti-Kiss MTA Nyelvtudományi Intézet, 2016 | 3 | 2016 |
Szótanulás L Ágnes Pléh Cs. és Lukács Á.(szerk.) Pszicholingviszfika 2, 521-550, 2014 | 3 | 2014 |
“The dog chase the cat”: Grammaticality judgments by Hungarian-speaking children with language impairment Á Lukács, L Leonard, B Kas Acta Linguistica Hungarica 58 (1), 24-38, 2011 | 3 | 2011 |
Paradigmatic space and defectiveness in Hungarian: Description and experimental study Á Lukács, P Rebrus, M Törkenczy Defective paradigms: Missing forms and what they tell us, 85-102, 2010 | 3 | 2010 |
Non-linguistic deficits in language impairment A Lukács, B Kas, F Kemény, A Krajcsi COST meeting, Newcastle, 2010 | 3 | 2010 |
Megismerõ képességek Williams-szindrómában L Ágnes | 3 | 2009 |
Támpont és útvonal, téri emlékezet Williams-szindrómában: a Térkép-feladat M Racsmány, Á Lukács, C Pléh Magyar Pszichológiai Szemle 63 (1), 87-102, 2008 | 3 | 2008 |
The role of reading acquisition methods in phoneme representation as shown by MMN changes V Csepe, D Szucs, A Lukacs, J Osman-Sági International Journal of Psychophysiology 41 (3), 209-209, 2001 | 3 | 2001 |
Magyar Afázia Szűrőteszt: új szűrőeljárás a poststroke aphasia gyors felismerésére L Zakariás, Á Lukács Orvosi Hetilap 163 (50), 2000-2008, 2022 | 2 | 2022 |
Tankönyvi szövegek nyelvi feldolgozhatóságának mutatói és vizsgálati módszerei Á Lukács, P Rácz, B Kas Magyar Pedagógia 122 (2), 65-88, 2022 | 2 | 2022 |
Between-Session Intraindividual Variability in Phonological, Lexical, and Semantic Processing in Post-Stroke Aphasia: a Pilot Study L Zakariás, Á Lukács, Z Lilla Poster presented at the Academy of Aphasia 59th Annual Meeting. Held online, 2021 | 2 | 2021 |
Testing variability effects in Hungarian vowel harmony F Patay, Á Benkő, Á Lukács, P Rebrus, M Törkenczy TO HUNGARIAN, 97, 2020 | 2 | 2020 |
Testing variability effects in Hungarian vowel harmony Á Benkő, Á Lukács, K Mády, F Patay, P Rebrus, M Törkenczy The 13th International Conference on the Structure of Hungarian (ICSH13 …, 2017 | 2 | 2017 |
What do we learn on language acquisition from Williams syndrome? A Lacroix, V Stojanovik, Á Lukács Journal of Communications Research 3, 2011 | 2 | 2011 |
A specifikus nyelvi zavar biológiai alapjai L Ágnes, K Bence Pedagógusképzés, 2008 | 2 | 2008 |
Nyelvtani feldolgozás L Ágnes CSÉPE VALÉRIA–GYŐRI MIKLÓS–RA-GÓ ANETT (szerk.): Általános pszichológia 3 …, 2008 | 2 | 2008 |